Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

ADOC: ANTITRUST SU SHEIN, INTERVENTO URGENTE PER SALUTE E DIRITTI DEI CONSUMATORI

Bene l’istruttoria avviata dall’Antitrust. Da tempo sollecitiamo una maggiore attenzione e indagini approfondite sui numerosi casi segnalati, che riguardano sia pratiche di pubblicità ingannevole sia preoccupanti rischi per la salute pubblica. Lo afferma Anna Rea, Presidente Adoc nazionale. La questione è particolarmente allarmante se si considera che stiamo parlando di un’azienda che genera miliardi di fatturato e si colloca tra le più influenti a livello globale. Nonostante ciò, il suo successo economico sembra spesso fondarsi su politiche commerciali, che sfruttano strategie di comunicazione su greenwashing e la vulnerabilità dei consumatori, molti dei quali sono adolescenti – continua Rea. Questo solleva importanti interrogativi etici e richiede un intervento urgente per tutelare la salute e i diritti delle persone su cui come Associazione dei consumatori siamo impegnati in prima linea.