Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

DIRITTI ALLO SPORTELLO 2024

RETE SPORTELLI REGIONALE DEL CONSUMATORE

Progetto Regionale D.S.G. n. 639 del 03.10.23 – D.D. MIMIT 04.08.23
Finanziato ex art. 148 L. 23 dicembre 2000 n. 388

Il consumatore potrà rivolgersi ai 4 sportelli del progetto, per avere informazioni e supporto in merito a tutte le questioni che attengono all’esercizio dei suoi diritti previsti dalla legislazione regionale, nazionale ed europea a tutela del consumatore-utente.

Tutti i consumatori, indistintamente, possono accedere ai servizi dell’Associazione.

L’attività formativa, sia relativa ai diritti dei consumatori, sia legata alle leggi e alle azioni possibili per la soluzione delle problematiche dal reclamo alla conciliazione paritetica), si svolge attraverso gli sportelli e le sedi della “Rete”

Settori di interesse:

  • Diritti
  • Telefonia e Internet
  • Energia-Gas e Idrico
  • E-commerce
  • Economia- Fisco e tasse
  • Truffe e Raggiri
  • Assicurazioni
  • Alimentazione
  • Ambiente e Territorio
  • Big Data e Privacy
  • Commercio e Grande
  • distribuzione
  • Tv e Pay Tv
  • Web e Nuove Tecnologie

Raggruppamento ADOC APS SICILIA – PALERMO

ADOC APS SICILIA – PALERMO

SEDE SPORTELLO: Via Ugo Bassi n. 70/72 – 90139 Palermo (PA)

ORARI DI APERTURA: lunedì – mercoledì – venerdì dalle ore 09:00 alle ore 13:00

CONTATTI: Tel. 091 324103 email: segreteria@adocsicilia.it PEC: adocsicilia@legalmail.it

CITTADINANZATTIVA AGRIGENTO

SEDE SPORTELLO: C/da Calcarelle Via Quartararo- 92100 Agrigento (AG)

ORARI DI APERTURA: Martedì – Giovedì dalle 9:00 alle ore 13:00

CONTATTI: Tel. 3381848093 email: cittadinanzattiva.agrigento@gmail.com PEC: cittadinanzattivaagrigento@pec.it

VISITA IL SITO WEB: www.cittadinanzattiva.agrigento.it

TRIBUNALE DEL CONSUMATORE PATTI

SEDE SPORTELLO: Contrada Mulinello n.1 – 98066 Patti (ME)

ORARI DI APERTURA: lunedì – mercoledì – venerdì dalle ore 09:00 alle ore 13:00

CONTATTI: Tel. 0941362715 email: tribunaledelconsumatore@gmail.com PEC: tribunaledelconsumatore@pec.it

VISITA IL SITO WEB: www.tribunaledelconsumatore.it

CITTADINANZATTIVA PARTINICO

SEDE SPORTELLO: Corso dei Mille 172 – 90047- Partinico (PA)

ORARI DI APERTURA: martedì e giovedì dalle ore 15:30 alle ore 19:30

CONTATTI: Tel. 3296509800 email: Tdm.partinico@gmail.com PEC: cittadinanzattivasiciliaonlus@pec.it

VISITA IL SITO WEB: www.cittadinanzattiva-sicilia.it