Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

E-commerce

Se hai avuto un disservizio dopo aver effettuato un acquisto online su uno dei siti e non hai ottenuto una risposta soddisfacente, Aodc mette a tua disposizione la negoziazione paritetica. Si tratta di una modalità di risoluzione alternativa delle controversie facile, veloce e completamente gratuita. Se hai sporto un reclamo all’azienda e non hai ricevuto risposta entro 45 giorni (o hai ricevuto risposta insoddisfacente), puoi avviare la conciliazione inviando direttamente alla Segreteria Tecnica la Domanda di Conciliazione compilata e completa degli allegati. Nel modulo ti sarà inoltre possibile indicare un’Associazione di Consumatori di fiducia, scelta tra quelle firmatarie dell’accordo, oppure lasciare la scelta a noi, che la selezioneremo con criterio turnario. Ricorda però: puoi usufruire della Conciliazione paritetica solo se hai effettuato il tuo acquisto su uno dei Siti Autorizzati !

Come funziona la procedura?

Quando l’Organismo riceverà la tua domanda, la Commissione di Negoziazione, formata pariteticamente da un esponente dell’Associazione dei Consumatori firmataria e da un esponente dell’azienda coinvolta, discuterà del tuo caso e formulerà una proposta di soluzione che diverrà definitiva solo a seguito alla tua accettazione. La controversia in sede conciliativa viene decisa secondo equità, ha natura volontaria e gratuita. Tutta la procedura si esaurisce entro 90 giorni dal ricevimento della domanda.

Quanto costa?

Il consumatore accede gratuitamente alla procedura di conciliazione. L’azienda, invece, è chiamata a corrispondere una piccola tariffa.